شنبه 1 ارديبهشت 1403 00:13
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
جرالد مارتين: ديگر اثري از ماركز منتشر نمي‌شود چاپ

پس از انتقادها و حملات فراواني كه اخيرا از هرسو نسبت به ماركز صورت گرفته، جرالد مارتين گفت ماركز ديگر اثري منتشر نمي‌كند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، به عقيده جرالد مارتين، بيوگرافي‌نويس بريتانيايي گابريل گارسيا ماركز، نويسنده پركار كلمبيايي و نويسنده رمان مشهور «صد سال تنهايي»، ديگر رمان تازه‌اي منتشر نخواهد كرد.

به مناسبت انتشار كتاب «گابريل گارسيا ماركز، يك زندگي» نوشته جرالد مارتين در مكزيك، اين بيوگرافي‌نويس در گفتگويي با خبرنگار خبرگزاري فرانسه گفته است: «ماركز تمام وقت مشغول نوشتن است اما اگر از من بپرسيد اثر جديدي از ماركز منتشر مي‌شود يا خير، پاسخم منفي خواهد بود».

زندگي‌نامه ماركز پس از يك كار تحقيقي 17 ساله از سوي جرالد مارتين، در اكتبر 2008 در 500 صفحه به زبان انگليسي منتشر شد و ابتداي ماه جاري نيز به زبان فرانسوي منتشر شده است.

كارمن بالسل، مدير ادبيات اسپانيايي آثار گابريل گارسيا ماركز نيز همين نظر را دارد و ‌گفته است باور دارد كه ماركز ديگر هرگز نخواهد نوشت».

ماركز 82 ساله ابتداي امسال پس از شايعاتي از همين دست كه به راه افتاده بود به روزنامه كلمبيايي ال‌تيمپو، گفته بود: «اطمينان دارم، كاري به جز نوشتن نخواهم كرد. در كارم اصرار به انتشار آثارم ندارم اما نوشتن را هرگز كنار نخواهم گذاشت. من تنها كسي هستم كه مي‌دانم كيكي كه در حال پختن آن هستم چه زماني آماده خوردن است». اين در حالي است كه عده‌اي با توجه به اين كه ماركز پس از انتشار «خاطره دلبركان غمگين من» در سال 2004، سال 2005 حتي يك خط هم ننوشته بود، چنين استدلالي را مطرح كرده بودند. اما ماركز تاكيد كرده بود كه يك كتاب ديگر را در دست دارد.
 
اين در حالي است كه اخيرا و به دنبال ساخته شدن فيلمي بر مبناي كتاب «خاطره دلبركان غمگين من»، از سوي يك سازمان حمايت از حقوق كودكان در آمريكاي لاتين از ماركز به علت ترويج و طبيعي جلوه دادن سوءاستفاده جنسي از كودكان شكايت شده بود. هفته پيش نيز ماركز متهم به همكاري جاسوسي با دولت كوبا شد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com