چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 10:18
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
همايش بزرگداشت پدر ادبيات كودك و نوجوان ايران برگزار مي‌شود چاپ

همايش بزرگداشت مهدي آذريزدي، نويسنده فقيد و پدر ادبيات كودك و نوجوان ايران در يزد برگزاري مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، غلامعلي سفيد،‌ دبير اجرايي اين همايش ظهر امروز در نشستي خبري اظهار داشت: اين مراسم 14 آبان‌ماه جاري همزمان با روز فرهنگ عمومي با حضور شخصيت‌هاي برجسته فرهنگي كشوري و استاني در يزد برگزار مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: دكتر محمدعلي اسلامي ندوشن به عنوان سخنران اصلي اين همايش برگزيده شده همچنين آقايان مهندس محسن چيني‌فروشان مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور، دكتر محقق رئيس انجمن مفاخر فرهنگي ايران و هوشنگ مرادي كرماني ديگر مهمانان ويژه اين همايش خواهند بود. 
سفيد افزود: دكتر اسلامي ندوشن در اين همايش در مورد زندگي استاد و مثنوي تصحيح شده توسط او و چيني‌فروشان به معارف قرآني ذكر شده در آثار آذريزدي خواهند پرداخت.
دبير اجرايي اين همايش همچنين عنوان كرد: آقايان اسدالله شكرانه و حسين مسرت نيز به عنوان سخنرانان استاني برگزيده شده‌اند.
سفيد يادآور شد: پخش فيلم كوتاهي از زندگي استاد آذريزدي و اجراي سرود توسط كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان يزد از ديگر برنامه‌هاي اين همايش بزرگ خواهد بود.  
اسدالله شكرانه، دبير علمي همايش بزرگداشت استاد آذريزدي نيز در ادامه اين نشست خبري، خاطرنشان كرد: شخصيت استاد آذر از دو بعد قابل طرح است، بعد نخست؛ آثار آذر در ادبيات كودك و نوجوان و اينكه وي از نخستين نويسندگان كتاب كودك در تاريخ معاصر كشور است و بعد ديگر، آنكه شخصيت آذر به عنوان يك يزدي مطرح است كه شخصيت فرهنگي و هنري وي مي‌تواند در ارتقاء فرهنگ يزد و يزدي موثر باشد و قدمي تاثيرگذار در راستاي اجراي طرح مهندسي فرهنگي در دارالعباده باشد.
وي افزود: در اين همايش سعي خواهد شد تا ابعاد ناشناخته شخصيت اين استاد مسلم ادبيات كودك و نوجوان به جامعه شناسانده شود.
دبير علمي همايش نكوداشت استاد آذريزدي ادامه داد: استاد آذريزدي به عنوان نويسنده تواناي ادبيات كودك و نوجوان در كشور شناخته شده است در حالي كه اثر گرانقدر وي تصحيح مثنوي معنوي است كه ناشناخته مانده است.
شكرانه اظهار داشت: آذر در برهه تاريخي ادبيات كشور ما حضور پيدا كرده است و تا سال 1388 همواره در عرصه‌هاي فرهنگ حضور داشته است اما از آنجا كه تمايل چنداني به ارتباط با جهان بيرون نداشته، مورد غفلت واقع شده و در حق او كوتاهي شده است. 
وي خاطرنشان كرد: ايجاد دبيرخانه دائمي بزرگداشت آذريزدي و نشان استاد در اين همايش اعلام عمومي خواهد شد.
اين همايش بزرگداشت با مشاركت موسسه فرهنگي هنري جواد، كانون اطلاع‌رساني و همبستگي يزدي‌تباران، موسسه ريحانه‌الرسول و كانون احسان و انديشه توحيد در سالن شهيد عباسپور برق منطقه‌اي يزد برگزار خواهد شد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com