چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 07:43
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
«هرتا مولر» جاي «دن براون» را گرفت چاپ

«فرانک شتزینگ» نویسنده پرفروش آلمان و «هرتا مولر» نویسنده برنده نوبل ادبی 2009 دو نویسنده آلمانی هستند که رمان‌هایشان با بیشترین مخاطب در هفته گذشته در کشور آلمان روبه رو شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اشپیگل، «فرانک شتزینگ» نویسنده موفق آلمانی که درسال 1957 متولد شده، به تازگی رمانی با عنوان «محدودیت» را منتشر کرده است. این رمان که پرفروش‌ترین رمان هفته گذشته بود، یک داستان علمی را روایت می‌کند.

بشر در سال 1972 برای آخرین بار قدم به روی کره ماه گذاشت اما در سال 2025 انسان‌ها دوباره به کره ماه سفر می‌کنند تا با استفاده از منابع موجود در این سیاره، مشکلات انرژی خود در کره زمین را حل کنند. ولی مساله به این سادگی‌ها هم نیست و قهرمانان این رمان با حادثه‌ای غیر منتظره مواجه می‌شوند. این رمان 5 اکتبر در انتشارات «کیپنهویرویچ» منتشر شده است.

دومین نویسنده پرفروش هفته گذشته آلمان کسی نبود جز «هرتا مولر» برنده جایزه نوبل سال 2009 . «هرتا مولر» که با رمان «نوسان تنفسی» دومین نویسنده پرفروش جدول است، در این رمان به روایت مساله‌ای پرداخته که خودش آن را تجربه کرده است. «نوسان تنفسی» داستان زندگی در اردوگاه كار اجباري استاليني است و به نوعي يادآور تجربه مادر هرتا مولر است كه پس از پايان جنگ جهاني دوم توسط دولت كمونيست چائوشسكو روانه اردوگاهي در اوكراين شد. این رمان نیز درماه جاری میلادی توسط انتشارات «هانسر» منتشر شده است.

سومین رمان جدید این جدول «دو نفر در یک روز» نوشته «دیوید نیکولز» بازیگر و فیلمنامه نویس مطرح انگلیسی است. وی که 35 ساله است، تاکنون چندین فیلمنامه نوشته و نخستین رمانی که از وی منتشر شد «شروع کننده برای 10» نام داشت. این نویسنده انگلیسی در رمان تازه خود که از رده دوازدهم به رده هفتم صعود کرده، داستان آشنایی «دکستر» و «اما» دو جوان 20 ساله را روایت می‌کند. این آشنایی تنها یک روز دوام می‌آورد و این دو فردای آن روز راهشان از یکدیگر جدا شده و هریک به سوی سرنوشت خود رهسپار می‌شوند.

«برادران هیوبز» دیگر رمان این جدول است که این هفته به جمع ده اثر برتر پیوسته است. این رمان را «ربکا گابله» آلمانی متولد 1964 به رشته تحریر در آورده است. داستان این رمان در درسال 1147 در انگلستان و در یک قلعه نظامی فروریخته که درهای آن نیز قفل است اتفاق می‌افتد.در آن وضعیت شخصیت‌های مختلف کتاب توصیف می‌شوند؛ سیمون بیماراست، ادموند به مساله مرگ شاه می‌اندیشد، رگی یک جنایتکار خطرناک است که باید به غل و زنجیر کشیده شود و لوسین حافظه و خاطرات گذشته‌اش را از دست داده است. این رمان داستان انسان‌هایی است که تلاش می‌کنند در طبیعت راهی برای آزادی خود باز کنند و اشاره‌ای دارد به فقر، گرسنگی و بی‌قانونی؛ واقعیت‌هایی که در جهان واقعی وجود دارند.

واما با توجه به جابجایی های انجام شده در دو خانه نخست این جدول، رمان «شب خشن» صدرنشین هفته گذشته به رده سوم رفته و پس از آن به ترتیب رمان‌های «تاسرخی غروب»، «زمان زندگی تو»، «تا سپیده‌دمان» در دريف‌های چهارم تا ششم قرار گرفته‌اند. این رمان‌ها هفته پيش به ترتیب در خانه‌های دوم، چهارم و سوم جای داشتند.

همچنین رمان «کودک دیگر» از خانه ششم به خانه نهم رفته و رمان «نماد گمشده» دن براون نیز نیز از خانه پنجم به خانه دهم سقوط کرده است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com