جمعه 7 ارديبهشت 1403 23:17
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
آنجل كاسو برنده گران‌ترين جايزه ادبي اسپانيا شد چاپ

جايزه پلانتا كه به بهترين كتاب اسپانولي‌زبان تعلق مي‌گيرد، و پس از نوبل، گران‌ترين جايزه ادبي است به «آنجل كاسو» نويسنده و روزنامه‌نگار اسپانيايي به خاطر نگارش رمان «در مقابل باد» رسيد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، پنجاه و هشتمين جايزه ادبي اسپانيا به ارزش 890 هزار دلار ديروز طي يك مراسم رسمي كه در شهر بارسلونا برگزار شد به «آنجل كاسو» اهدا شد.
«كاسو» در تازه‌ترين رمانش «در مقابل باد» كه به دبيرخانه جايزه ادبي اسپانيا ارسال كرده بود داستان زني ميان‌سال را به تصوير كشيده است كه براي كشف دنياي بهتر و زندگي راحت‌تر تصميم به مهاجرت مي‌گيرد.
نويسنده در رمانش قصه زندگي زني متعهد و شاغل را به تصوير مي‌كشد كه از پرتغال به اسپانيا مهاجرت مي‌كند و قصد دارد شرايط مناسب‌تري را براي زندگي خود فراهم كند. و در اين راه با دشواري‌هاي مختلفي روبرو مي‌شود.
«آنجل كاسو» درباره اين شخصيت مي‌گويد احساسي كه به او دارم خيلي پيچيده است. انگار كه اين شخصيت دختر من است و من مي‌بايست در طول جريان‌هايي كه در رمان براي او اتفاق مي‌افتد از او مراقبت مي‌كردم.
وي معتقد است كه زنان بسياري در واقعيت براي بدست آوردن آرزوها و شرايط بهتر دست به مهاجرت مي‌زنند و اين مسئله سوژه‌اي است كه بايد بيشتر مورد توجه قرار بگيرد چرا كه زندگي بچه‌ها و جوامع مختلفي را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد.
جايزه ادبي اسپانيا از سال 1952 توسط كمپاني پلانتا يكي از موسسات فرهنگي و نشر در اسپانيا بنيانگذاري شده است. اين جايزه به ارزش 601 هزار يورو ( 890 هزار دلار) هر سال در اسپانيا برگزار مي‌شود و برترين رمان‌هاي منتشر شده سال را انتخاب مي‌كند.
سالهاي گذشته جايزه ادبي اسپانيا به «ماريو بارگاس يوسا» و « كامليو خوزه سلا» اهدا شده است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com