پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 10:25
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
ادگار آلن پو يك بار ديگر تشييع شد چاپ

مراسمي كه 160 سال پيش براي تشييع پيكر واقعي ادگار آلن پو تنها با حضور 7 نفر صورت گرفته بود، امسال با حضور 100 ها تن از دوستداران او به دور پيكره نمادينش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از آكتواليته، در حالي كه 19 ژانويه 2009 (29 دي ماه 1387) جشن دويستمين سالگرد تولد ادگار آلن پو نويسنده آمريكايي برگزار شد، ديروز نيز صدو شصتمين سالگرد درگذشت او گرامي داشته شد.

در سال 1849 آلن پو در بالتيمور به طور غريبي درگذشت و به طور غيرمعمولي به خاك سپرده شد. در واقع پس از آنكه آلن پو در حالي ناخودآگاه و مضروب در يكي از خيابان‌هاي بالتيمور پيدا شد، به بيمارستان منتقل شد و در آنجا درگذشت؛ مرگي كه به فضاهاي داستاني او كه بيشتر جنايي در حال و هوايي وهم‌انگيز و گوتيك هستند، بي‌شباهت نيست.

اما دفن بي سر و صدا و ساكت اين نويسنده بزرگ هواداران و حافظان آثار او را بر آن داشت تا در سالي كه دويستمين سالگرد تولد پو برگزار شد، مراسم تشييع جنازه‌اي در خور ادگار آلن پو، مشهور نيز بر پا شود.

جف جروم، مسئول مراسم و حافظ خانه و موزه ادگار آلن پو در اين باره گفت: «مي‌خواهيم شيوه انجام تشييع‌جنازه‌اي رسمي را براي پو به جاي آوريم و تا آنجا كه مي‌توانيم اين مراسم را به گونه‌اي واقعي اجرا ‌كنيم».

به اين منظور مراسم تشييع جنازه آلن پو با دسته تشييع‌كنندگان و هواداران، ماشين نعش‌كش و ماشين‌هاي پليس در تعدادي از شهرهاي آمريكا برگزار شد و صدها تن در گورستان وست‌مينيستر مريلند، گرد هم آمدند تا قبري كه در آن پيكره نمادين «ادگار آلن پو» قرار گرفته بود را تشييع كنند. مراسمي كه 160 سال پيش براي بار نخست در آن تنها 7 نفر شركت كرده بودند.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com