پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 01:26
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
دانشگاه هاروارد دست نوشته‌هاي «آپدايك» را مي‌خرد چاپ

دست نوشته‌ها، كتاب‌ها، عكس‌ها، مكاتبات، كارهاي هنري و هر نوع اثر به جا مانده از «جان «آپدايك» نويسنده درگذشته آمريكايي به آرشيو هاروارد انتقال مي‌يابد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از هاروارد گازت، دانشگاه هاروارد گنجينه‌اي از آثار به جا مانده از «جان آپدايك» از مشهورترين فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه را كه ژانويه (دي ماه) پيش درگذشت، در كتابخانه هوتون نگه‌داري مي‌كند.
 
به گفته «لسلي موريس» مسوول بخش كتاب‌ها و دست نوشته‌هاي مدرن كتابخانه هوتون دانشگاه هاروارد، هر اثر به جا مانده از جان آپدايك شاعر، رمان‌نويس و نويسنده داستان كوتاه در مجموعه‌اي به نام او دراين كتابخانه نگه‌داري خواهد شد و اين كتابخانه به مركزي براي مطالعه در زندگي و آثار او بدل مي‌شود.

به گفته موريس: اگر نگوييم او بزرگ‌ترين رمان‌نويس قرن بيستم بود، اما قطعا از بزرگ‌ترين آنها بوده و هيچ كس بدون توجه به آثار آپدايك نمي‌تواند درباره رمان قرن بيستم آمريكا سخن بگويد.

«درو فاست» رييس دانشگاه هاروارد نيز از اين كه اين دانشگاه به مركزي براي بررسي‌هاي تحقيقاتي درباره يكي از خلاق‌ترين فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه بدل خواهد شد ابراز خوشحالي كرد.

اگرچه بخشي از دست‌نوشته‌هاي آپدايك در زمان حيات او و پيش از سال 1970 در اختيار اين دانشگاه قرار گرفته بود تا مورد استفاده محققان قرار گيرد، اما به گفته مقامات اين دانشگاه آن آثار بخش كوچكي از محصولات فرهنگي توليد شده توسط آپدايك را تشكيل مي‌دهند و شامل داستان‌هاي كوتاه سال‌هاي نخستين كار نوشتن او براي نشريه نيويوركر، اشعار سال‌هاي جواني و نيز دست‌نوشته‌هاي «بدو خرگوش» اند كه در سال 1960 منتشر شده بود.

آپدايك كه در سال 1954 از دانشگاه هاروارد فارغ التحصيل شده بود، با مجموعه چهار جلدي «خرگوش»هايش دوبار جايزه پوليتزر را دريافت كرد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com