جمعه 7 ارديبهشت 1403 13:26
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
مجمعي براي جلوگيري از چاپ كتاب‌هاي گمراه‌كننده چاپ

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي خطاب به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بايد گروهي براي بررسي انتشارات به وجود آيد تا جلوي چاپ و انتشار كتاب‌هاي گمراه‌كننده را بگيرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري بعد از ظهر امروز در آيين گشايش هفتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تبريز با اشاره به جايگاه والاي تبريز در حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: كارهاي فرهنگي بايد در شهري كه مهد فرهنگ بوده و عالمان بزرگي را در خود پرورش داده است يه شكل بهتر و بيشتري برگزار شود.
وي ادامه داد: كتاب و كتابخواني از ديدگاه اسلام امري والا و ضروري است و اين مهم توجه بيش از پيش به اين امر را مي‌طلبد.
آيت‌الله مجتهد شبستري با اشاره به احاديث و آموزه‌هاي ديني بر محافظت از كتاب تاكيد و اضافه كرد: امروزه كه دشمن با متوسل شدن به جنگ نرم قصد ايجاد تزلزل در ريشه‌هاي نظام دارد بايد با جهاد فرهنگي به مقابله با آنان شتافت و مانع از حركات نرم دشمن شد.
امام جمعه تبريز كتاب را عنصري آرامش بخش براي بشريت عنوان كرد و افزود: مطالعه كتاب انسان را به آرامش و سكون سوق مي‌دهد.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي آذربايجان شرقي اظهار داشت: كتاب رساترين زبان انتقال مطالب در طول زمان است ولي بايد توجه داشت كه هر كتابي نمي‌تواند چنين كارايي را داشته باشد.
وي در خصوص كتاب‌هاي منحرف تذكر داد و گفت: اگر قلمي در استخدام ابتذال باشد نه تنها مفيد نيست بلكه جامعه را تحت تاثير قرار داده و آن را به سمت ابتذال خواهد كشيد.
امام جمعه تبريز اظهار داشت: كتاب بايد نسل جوان كشور را از دچار شدن به افسردگي نجات داده و خلأ فكري آنان را پر كند.
وي خطاب به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بايد گروهي براي بررسي انتشارات به وجود آيد تا جلوي چاپ و انتشار كتاب‌هاي گمراه‌كننده را بگيرد.
آيت‌الله مجتهد شبستري با بيان اينكه بايد جوانان را با كتاب ارشاد كرد تا به ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي پايبند باشد، تصريح كرد: اميد است دولت دهم به تمايلات جوانان به خصوص تمايلات فرهنگي و انقلابي آنان توجه داشته باشد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي بر ترويج فرهنگ كتابخواني تأكيد و عنوان كرد: همه درباره اين موضوع مسئوليم و بايد براي تشويق مردم به كتابخواني بيش از پيش توجه كنيم.
امام جمعه تبريز با اشاره به عنايت مقام معظم رهبري در خصوص فرهنگ افزود: كشور و نظام ما صبغه والايي دارد و بايد با عمل در راستاي توسعه فرهنگ، زمينه اعتلاي آن را فراهم ساخت.
وي گراني كتاب را معضلي بزرگ در راه كتابخواني دانست و اظهار داشت: همانطور كه براي كالاهاي اساسي يارانه داده مي‌شود، بايد به كاغذ، ‌تجهيزات چاپ و در نهايت كتاب يارانه پرداخت كرد چرا كه كتاب غذاي روح آدمي است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com