سه شنبه 28 فروردين 1403 20:00
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
رئیس جمهور سابق فرانسه يك رمان عاشقانه نوشت چاپ

«والري ژيسكاردسن» رماني درباره عشق پنهان يك مقام بلند پايه فرانسوي با يك عضو ناشاد از خاندان سلطنتي انگلستان نوشته است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از رويترز، اين رمان كه قرار است تا ماه آينده با عنوان «پرنسس و پرزيدنت» منتشر شود و به نوعي يادآور چهره پرنسس داياناست، اين موضوع را مطرح كرده كه آيا اين داستان بر مبناي واقعيت نوشته شده يا صرفا تخيلي است؟
 
ژيسكاردسن كه در فاصله سال‌هاي 1974 تا 1981 رييس جمهور فرانسه بود، رييس جمهور فرانسوي رمانش را «ژاك هنري لمرتيه» و قهرمان زن خود را «پرنسس پاتريشيا كارديف» از شهر ولز ناميده است.

اين دو يكديگر را در ميهماني شام باكينگهام ملاقات مي‌كنند و شاهزاده خانم زيباروي به زودي درمي‌يابد كه در وضع مصيبت‌باري قرار گرفته است.

خبر مربوط به اين رمان در روزنامه فيگارو منتشر شده و در بخشي از  رمان كه نقل شده، آمده است: «چند روز پيش از ازدواج، شوهر آينده‌ام به من گفت كه پيش از اين، نامزدي داشته كه اكنون مي‌خواهد او را براي آخرين بار ببيند». همه اين خاطرات به نوعي بازگو كننده رابطه قديمي و پنهان در زندگي پرنس چارلز و دايانا ست.

يكي از دلايلي كه اين شايعه را مطرح ساخته كه اين كتاب بر مبناي واقعيت نوشته شده، اين است كه نويسنده در ابتداي كتاب آورده است : «با حفظ قول» و در پايان كتاب نوشته است :«شما بر من جايز دانستيد كه داستانتان را نقل كنم» و او به من گفت :« من اين اجازه را به شما مي‌دهم اما شما هم بايد قول بدهيد كه...».

فيگارو پيش‌بيني كرده كه اين كتاب برانگيزاننده امواج متفاوتي باشد و اين تنها رييس جمهور پيشين فرانسه است كه مي‌تواند پاسخ اين سوال را بدهد «خيال يا واقعيت؟»

ژيسكاردسن زماني كه از اريكه قدرت به زيرآمد، تنها 55 سال داشت و تصاويري كه عكاسان گرفته‌اند، نشان مي‌دهد كه او در چند مورد در مراسم عمومي با دايانا روبه‌رو شده بود.

پرنسس دايانا در يك تصادف اتومبيل در سال 1997 در پاريس درگذشت. دودي الفايد نامزد او نيز در اين تصادف كشته شد. بر مبناي خبر گزارشگران، ژيسكادرسن و همسرش از نخستين كساني بودند كه وقتي پيكر او به بيمارستان منتقل شد، برايش دسته گل فرستادند. پرنس چارلز نيز پس از درگذشت دايانا، با همان نامزد قديمي ازدواج كرد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com