شنبه 8 ارديبهشت 1403 07:09
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
«استفانی مه‌یر» رونق‌بخش بازار کتاب كودك و نوجوان چاپ

ورود رمان‌های «استفانی مه‌یر» نویسنده آمریکایی به بازار کتاب آلمان، موجب رونق 50 درصدي بازار کتاب نوجوانان و جوانان در این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بورس کتاب‌فروشان آلمان، رقم فروش کتاب‌های رده سنی نوجوانان در کشور آلمان در نیمه نخست سال 2009 نسبت به مدت مشابه در سال 2008 ، 45 درصد افزایش را تجربه كرد.

مجموعه کتاب‌های این نویسنده با عنوان «گرگ ومیش»، « تا سپیده دمان» و «تا سرخی غروب» آنچنان دراین کشور مورد استقبال قرار گرفته که این رمان‌ها هفته‌های پی در پی است که عنوان پرفروش‌ترین رمان‌های هفته را به خود اختصاص داده‌اند.
 
«استفانی مه‌یر» در این مجموعه فانتزي و تخيلي، داستان رابطه عاطفی یک خون‌آشام و یک دختر جوان را به تصویر کشیده است. وی آثار خود را به گونه‌ای به رشته تحریر در آورده که برای همه سنین مناسب است و حتی بزرگسالان نیز از خواندن آن لذت می‌برند.

بر مبناي این گزارش، اتحادیه کتابفروشان آلمان در ماه‌های متوالی تلاش كرد تا میزان فروش کتاب در این کشور را کنترل کند. با اين حال در سال گذشته در مجموع میزان فروش کتاب‌های رده سنی کودکان و نوجوانان 6/14 در صد کاهش داشت که یکی از دلایل آن انتشار آخرین جلد از سری کتاب‌های «هری پاتر» و پایان یافتن انتشار اين مجموعه بود.

علیرغم فروش بالای کتاب‌های این رده سنی و پررونق بودن بازار آن، بنگاه‌های کوچک انتشاراتی در آلمان همچنان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند كه هزینه بالای تولید کتاب در کنار انبوهی از آثار تازه كه باید روانه فروشگاه‌های کتاب شود، از آن جمله است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com