جمعه 31 فروردين 1403 12:20
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
نهادينه شدن فرهنگ کتابخواني با تداوم نمايشگاههاي کتاب چاپ
دکتر پرويز با اشاره برپايي 3 نمايشگاه کتاب استاني به صورت پياپي در استان اظهار داشت : پي گيري مدبرانه امور فرهنگي در استان نشان از تعهد مسئولان استان دارد  . وی اظهار اميدواري کرد: با تداوم اين نمايشگاه ها فرهنگ مطالعه و کتابخواني دراستانها نهادينه گردد.

مناسب براي دسترسي بيشتر مخاطبان به کتاب هاي مناسب است اظهار اميدواري کرد: با تداوم اين نمايشگاه ها فرهنگ مطالعه و کتابخواني دراستانها نهادينه گردد.

دکتر پرويز با اشاره برپايي 3 نمايشگاه کتاب استاني به صورت پياپي در استان اظهار داشت : پي گيري مدبرانه امور فرهنگي در استان نشان از تعهد مسئولان استان دارد.

پرويز ضمن اشاره به آمار غيرعلمي تحقير آميز در خصوص پايين بودن غير منطقي سرانه مطالعه در کشور اظهارداشت: پژوهشگران دفتر مطالعات معاونت با همکاري پژوهشگاه وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامي در حال تحقيق و بررسي در خصوص ارائه آمار دقيق سرانه مطالعه در کشور هستند.

 وي با بيان اينکه بايد دايره مطالعه رابا ابزار  مختلف در نظر بگيريم بيش از پيش به امر پژوهش در راستاي توسعه فرهنگ تاکيد گردد و در اين زمينه از شکل گيري و ايجاد کميته تمدن اسلام و ايران خبر داد.

دکتر پرويز افزود: مسئولان بايد به امر استعداد يابي در استانها اهتمام ورزند و تقويت و پرورش استعدادها را مد نظر قرار دهند.

استاندار خراسان شمالي هم در اين مراسم با بيان اين مطلب که کتاب و کتابت در فرهنگ اسلامي از جايگاه ويژه اي برخوردار است گفت: فرهنگ کتابخواني تاثير عميقي در زندگي بشر دارد.

محمد حسين جهانبخش  با اشاره به اين که فرهنگ از جمله فرهنگ کتابخواني در مظلوميت به سر مي برداظهار داشت : تلاش مي کنيم 5 درصد اعتبارات را به توسعه فرهنگي استان اختصاص دهيم هرچند در سال 87 به اين مرز نزديک شده ايم.

جهانبخش ضمن اعلام آمار از جمله آمارعلاقه مندان به کتاب و در صد کتابداران متخصص دراستان خبرداد: استان در دو مولفه مذکور از ميانگين کشوري بالاتر است.

وي تاکيد  کرد: توسعه فرهنگي از جمله فرهنگ مطالعه در استان  از اولويت برخوردار است.

 جهانبخش تجهيز کتابخانه هاي مدارس ، کتابخانه هاي روستايي و تاسيس کتابخانه در خانه هاي بهداشت روستاها را از جمله برنامه هاي در دست اقدام ذکر کرد.

وي گفت : همچنين مقرر شده است براي نزديک شدن سرانه زير بنايي کتابخانه هاي عمومي استان به استاندارد  کشوري ساخت 15 کتابخانه در دور جديد سفررياست جمهوري پيشنهاد شود.

استاندار در ادامه با تعاملي که بين مسئولان برقرار شد،  خبر داد: 200 ميليون ريال از سوي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي ،  200 ميليون ريال از سوي استانداري خراسان شمالي و 800ميليون ريال نيز از سوي دبيرکل نهاد کتابخانه هاي عمومي به خريد کتاب دراستان تخصيص داده مي شود.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي نيز در اين مراسم با اشاره اين که در فرهنگ ديني و اسلامي، کتاب رکن تمدن ساز است اظهار داشت : استقبال مردم خراسان شمالي از فعاليت هاي فرهنگي نشانه بلوغ اجتماعي مردم اين استان است.

محمد رضا سوقندي با بيان اين که نمايشگاه کتاب يکي از فعاليت هايي است که مي تواند در نهضت کتابخواني  موثر باشد، تصريح کرد: هر چند  تبليغات امروز با توجه به سابقه تاريخي و ديرينه کتاب ممکن است جلوه مطالعه کتاب را از نظربياندازد اما همچنان کتاب نقش اساسي درزندگي بشر ايفا مي کند.

سوقندي افزود: اگر در جاهايي کتاب و کتابخواني کم رنگ است ، بايد بررسي شود که در عرصه فرهنگ چه اقداماتي انجام شده  و چقدر به بعد سخت افزاري و نرم افزايي بها داده شده است.

وي با اشاره به اين  که اغلب سرمايه گذاري در بخش هاي بهداشت و رفع  آسيب هاي اجتماعي صورت مي گيرد گفت: امروزه با سرمايه گذاري در بخش فرهنگي به راحتي مي توان بسياري از مشکلات ناشي از آسيب هاي اجتماعي را رفع کرد.

سوقندي تاکيد کرد:اگر فرهنگ را هزينه  و هنر را تفرج بناميم نتايج خوبي نخواهيم گرفت.

وي افزود: فرهنگسازي و آماده نمودن زيرساخت هاي فرهنگي به نوعي سرمايه گذاري است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com