شنبه 1 ارديبهشت 1403 02:31
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
هنرمندان تحريم كننده جشنواره تورنتو افزايش يافتند چاپ

«آليس واكر» يكي از ده‌ها نويسنده، كارگردان و بازيگري است كه با امضاي بيانيه، به تحريم جشنواره فيلم تورنتو برخاسته‌اند. تاكنون بيش از 50 نويسنده و هنرمند اين جشنواره را تحريم كرده اند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري كانادا، اين نويسنده سرشناس آمريكايي در كنار ده‌ها چهره برجسته فرهنگي و هنري براي تقدير از شهر تل‌آويو در اين جشنواره دست به تحريم آن زده‌اند.

در بيانيه اي كه توسط بيش از 50 نويسنده، بازيگر و فيلمساز امضا شده و روزبه روز بر امضاكنندگان آن افزوده مي‌شود، آمده است: «در شرايطي كه اسراييل غزه را به خون كشيد و مردم فلسطين را در سخت‌ترين شرايط زندگي و تحريم محبوس كرده است، پرداختن به شهر تل آويو، حتي اگر در قالب يك پروژه فرهنگي باشد، كاري سزاوار نيست و در حكم تبليغ براي رژيم آپارتايد و نژادپرست اسراييل محسوب مي‌شود».

اين بيانيه مي‌افزايد : «آيا در اين فستيوال نمايش داده مي‌شود كه تل‌آويو بر ويرانه خانه‌هاي مردم فلسطيني بنا نهاده شده و اين كه شهر يافا تا سال 1948 اصلي‌ترين مامن فرهنگي فلسطيني‌ها بود، در زير بناهاي تل‌آويو از بين رفت و آنها كه به زور از خانه‌هايشان رانده شدند، حالا سال‌هاست كه در اردوگاه‌هاي پناهندگي زندگي مي‌كنند؟ اين نگاه دقيقا مثل نگاه به كيپ تاون و ژوهانسبورگ است در حالي كه به سياست‌هاي نژادپرستانه سازندگان آن نگاه نشود».
 
«دني گلاور» و «جين فوندا» و «كن لوچ» كارگردان مشهور سينما از جمله هنرمنداني هستند كه اين بيانيه را امضا كرده‌اند.

در پاسخ به اين بيانيه معاون برگزاري اين جشنواره با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد كه او نيز كاملا موافق است كه بايد با محروميت‌هاي فلسطيني‌ها بيشتر آشنا شد و جنبش آنها را شناخت...

«جان گريسون» با بيرون كشيدن فيلمش از اين فستيوال آغازگر اين راه بود. او در نامه‌اي خطاب به مديريت اين جشنواره با وجود اين كه گرفتن اين تصميم را سخت ناميد، اما گفت نمي‌تواند بپذيرد كه با اين كار بر كشتار مردم بيگناه غزه صحه بگذارد.

انتخاب شهر تل آويو براي بخش «شهر تا شهر» جشنواره تورنتو صورت گرفت كه هر سال از درون لنز دوربين به سراغ يكي از شهرها به ويژه شهرهايي مي‌رود كه سينما در آن از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. قرار است در اين جشنواره كه از پنج‌شنبه آينده شروع به كار مي‌كند 10 فيلم با تمركز بر تل آويو نمايش داده شود.

اين در حالي است كه اوايل امسال ايالت اونتاريوي كانادا پيشنهاد داده بود كه به دليل رفتارهاي تژادپرستانه رژيم صهيونيستي موسسه‌هاي آكادميك اسراييلي بايكوت شوند. تورنتو نيز از سال 2005 هفته ضدنژادپرستي اسراييلي را برگزار مي‌كند.

اسامي نويسندگان امضا كننده اين بيانيه : آنتوني آرنوف ناشر آمريكايي، جوسلين بارنز نويسنده و تهيه كننده آمريكايي، جان برگر نويسنده فرانسوي، ديون برند شاعر و نويسنده كانادايي، نعيم دالي نويسنده و روزنامه نگار آفريقاي جنوبي، ايو انسلر نمايشنامه‌نويس و نويسنده آمريكايي، كيو مك لر نويسنده كانادايي، تسا مك وات نويسنده كانادايي، جرمي پيكسر فيلمنامه نويس آمريكاي، هوارد زين نويسنده آمريكاي و نائومي كلاين شاعر و نويسنده كانادايي.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com