جمعه 7 ارديبهشت 1403 12:30
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
امكانات جديد گوگل براي سرويس جستجوي كتاب چاپ

گوگل با به روزرساني سرويس جستجوي كتاب خود امكانات تازه اي را به آن افزود.

به گزارش فارس به نقل از تك ورلد، كاربران اين سرويس پس از جستجوي كتاب مورد نظر خود از اين پس اطلاعاتي را نيز در مورد privacy policy يا قوانين مربوط به حفظ حريم شخصي و حقوق مولفان و ناشران دريافت كرده و مشاهده مي كنند.
گوگل مدعي است قبلا قادر به ارائه اين اطلاعات به كاربران سرويس جستجوي كتاب خود نبوده، زيرا امكانات آن هنوز تكميل نشده بود. برخي صاحب نظران بر اين باورند كه اين قابليت جديد به دنبال شكايت و اعتراض برخي ناشران و فعالان بازار كتاب به گوگل اضافه شده است.
با اين حال هنوز هم بسياري از ناشران بر اين باورند كه اطلاعات ارائه شده توسط گوگل در زمينه privacy policy كافي نيست و اين امر باعث نقض حقوق ناشران و مولفان مي شود.
از جمله دلايل آنها اين است كه گوگل به همه كاربرانش اجازه مي دهد به راحتي و بدون ثبت هويت كاربري خود تمامي صفحات يك كتاب را به طور آنلاين مشاهده كنند.


* نمايشگاه پكن

همچنين شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب پكن ديروز با حضور ناشراني از 50 كشور جهان از جمله جمهوري اسلامي ايران و با سخنراني وزير فرهنگ اسپانيا در اين شهر افتتاح شد.
اين نمايشگاه به مدت 5 روز در مركز نمايشگاه‌هاي بين‌المللي شهر پكن داير است و بيش از يك هزار و 400 ناشر از كشورهاي مختلف تازه‌ترين آثار خود را به نمايش گذاشته‌اند.
در اين نمايشگاه مؤسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران به نمايندگي از نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، بيش از 350 عنوان كتاب را در فضايي به مساحت 36 مترمربع به معرض نمايش گذاشته است.
مجمع جهاني اهل بيت و رايزني فرهنگي ايران در چين نيز در اين نمايشگاه داراي غرفه مستقل هستند.
سيد غلامرضا تهامي برگزيده كتاب سال جمهوري اسلامي ايران نيز درغرفه مؤسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران حضور دارد.
دراين نمايشگاه 800 ناشرخارجي حضور دارند و از مجموع 8 سالن نمايشگاه،2 سالن به بخش بين‌الملل و يك سالن به اسپانيا كه ميهمان ويژه نمايشگاه است، اختصاص داده شده است.
شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب پكن در فضايي به وسعت 43 هزار متر مربع برپاشده و تا 16 شهريور ماه ادامه دارد.
مؤسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران در چهاردهمين نمايشگاه پكن نيز حضور يافته بود و امسال براي دومين بار در اين نمايشگاه حضور يافته است.
اين حضور در راستاي موافقت‌نامه مشترك بين دو نمايشگاه تهران و پكن صورت مي‌گيرد كه با حضور نمايندگان نشر چين در بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران بين طرفين مورد توافق قرار گرفته است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com