پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 14:12
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
جشنواره كتاب مالزي؛ رويدادي فرهنگي چاپ

این بار بسیاری از دوستداران کتاب برای خریداری کتاب‌های مورد علاقه خود و آشنایی با کتاب‌های حوزه‌های مختلف راهی کوالالامپور شدند تا در جشنواره 10روزه کتاب مالزی شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از سایت د.استار، این رویداد که چهارمین جشنواره کتاب مالزی محسوب می‌شود، از 22 آگوست در محل نمايشگاه به وسعت 10 هزار متر مربع  آغاز به كار كرده و فردا به کار خود پایان می‌دهد.
 
امسال 275 ناشر از کشورهایی مانند چین،هنگ‌کنگ، تایوان، بریتانیا، سنگاپور و مالزی، حداقل یکصد هزار عنوان کتاب را به زبان‌های انگلیسی، مالزیایی و چینی در قالب 509 غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.
 
این رویداد فرهنگی با شعار«مطالعه، الهام‌بخش است»، موقعیتی ویژه و مناسب را در اختیار مردم قرار داد تا کتاب‌های متنوع، محصولات چندرسانه‌ای، نوشت‌افزار، سی دی و دی وی دی، مجموعه‌ای از تمبرهای مختلف،وسایل کمک آموزشی و اسباب‌بازی را با تخفیفی ویژه تهیه کنند. علاوه بر ارائه کتاب، برنامه‌های جنبی این جشنواره شور و هیجان خاصی در میان بازدیدکنندگان ایجاد کرد.

برنامه‌های آشپزی به طور زنده یکی از برنامه‌های موفق این جشنواره 10 روزه بود که با استقبال فراوان مردم مواجه شد. در این برنامه، سرآشپزهای معروف کشور مالزی به طبخ غذا پرداختند و البته آنها را با بعضی از فنون آشپزی نیز آشنا کردند.

امور خیریه هم در میان این همه شلوغی از بین نرفته و بخش ویژه‌ای به آن تعلق گرفت. تجلیل از برنده‌های نظرسنجی سایت د.استار نیز بخشی دیگر از این برنامه بود.
 
یکی از صحنه‌های جالب این جشنواره شور و هیجان کودکان برای دستیابی به کتاب مورد علاقه خود و گاهی غرق شدن در دنیای کتاب است که نشان می‌دهد برنامه‌های این کشور در تلاش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه از سنین کم موفق بوده است.

این جشنواره از سال 2006 تاکنون برگزار می‌شود و هرسال نيز بر تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده شده و پررونق‌تر مي‌شود. این فستیوال در سال 2006 تنها 320 هزار بازدیدکننده داشت در حالی که این رقم در سال 2007 به بیش از 400 هزار نفر و در سال گذشته به 450 هزار نفر افزایش یافت.امسال نیز تعداد بازدیدکنندگان از مرز 500 هزار نفر خواهد گذشت.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com