جمعه 7 ارديبهشت 1403 16:49
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
همايش بانوان صنعت چاپ برگزار مي‌شود چاپ

به مناسبت روز صنعت چاپ، دوشنبه نهم شهريور همايش بانوان صنعت چاپ در هتل انقلاب برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي اخبار چاپ، زهره مظهري مدير دبيرخانه دائمي جشنواره صنعت چاپ گفت: اين همايش با هدف شناسايي بانوان فعال در صنعت چاپ و ايجاد زمينه اي براي آشنايي اين فعالان عرصه چاپ با يكديگر و ايجاد يك سازمان غيردولتي بانوان در اين حوزه، براي نخستين بار برگزار مي‌شود. اين همايش مي‌تواند در كنار شناسايي اين افراد، زمينه آشنايي آنها با صنف‌ها و اتحاديه‌هاي اين صنعت و نحوه تعامل و ارتباط با آنها را براي بانوان فعال اين عرصه فراهم كند.
وي افزود: در اين همايش از برگزيدگان بخش‌هاي پيش از چاپ، چاپ و پس از چاپ با اهداي لوح تقدير و هديه قدرداني مي‌شود. از ديگر برنامه‌هاي اين همايش مي‌توان به سخنراني لاله افتخاري نماينده مجلس، محسن پرويز معاون فرهنگي و جلال ذكايي مدير كل چاپ وزارت ارشاد پيرامون نقش بانوان در صنعت چاپ اشاره كرد .
مظهري در پاسخ به اين سوال كه چرا در اين جشنواره تفكيك جنسيتي صورت گرفته است، گفت: اين تصور غالب در جامعه وجود دارد كه چاپ يك صنعت مردانه است. برگزاري مستقل همايش بانوان مي‌تواند در اصلاح اين نوع نگاه موثر باشد. از سوي ديگر بانوان به دليل ظرافت فيزيكي مي‌توانند در كارهايي مانند صحافي بسيار متفاوت با آقايان جلوه كنند و بررسي مستقل فعاليت آنها مي‌تواند به رشد صنعت چاپ بينجامد. ضمن اينكه نگاه جنسيتي در مراسم جشنواره صنعت چاپ وجود ندارد و در ميان پيشكسوتان اين صنعت كه قرار است از آنها تقدير شود، يك بانوي پيشكسوت نيز حضور دارد.
وي افزود: بانوان به خصوص در مراحل چاپ كتاب هاي نفيس نقش به سزايي دارند و توجه به نقش آنها در اين عرصه در اولين همايش بانوان صنعت چاپ از نظر دور نمانده است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com