جمعه 7 ارديبهشت 1403 06:10
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
چگونگي حضور ايران در مهم‌ترين نمايشگاه كتاب جهان چاپ

دبير شوراي سياست‌گذاري نمايشگاه‌هاي خارج از كشور، چگونگي حضور ايران را در شصت و يكمين دوره از نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت تشريح كرد.

محمد الهياري، دبير شوراي سياست‌گذاري نمايشگاه‌هاي خارج از كشور و سرپرست موقت اداره كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درباره حضور ايران در نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت كه روزهاي 14 تا 18 اكتبر سال 2009 (22 تا26 مهر 88)‌ برگزار مي‌شود، گفت: جلسات برنامه‌ريزي براي حضور ايران در نمايشگاه كتاب فرانكفورت از تيرماه شروع شده و تاكنون 4 جلسه ويژه اين نمايشگاه برگزار كرديم و دست كم 3 جلسه ديگر برگزار خواهيم كرد.
وي افزود: امسال هم مثل دوره قبل 80 متر فضا در سالن بين‌المللي (سالن 5) و 64 متر فضا در سالن كودك و نوجوان (سالن 3) به ايران اختصاص دارد.
الهياري اهميت نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت را دليل برگزاري جلسات ويژه نمايشگاه‌هاي خارج از كشور پيرامون اين موضوع عنوان كرد.

* ملاك انتخاب، كتاب است و نه ناشر

دبير شوراي سياستگذاري نمايشگاه‌هاي خارج از كشور در پاسخ به اين سؤال كه كتاب‌هاي شركت‌كننده در نمايشگاه كتاب فرانكفورت از ناشران دولتي انتخاب مي‌شوند يا ناشران خصوصي، عنوان كرد: ملاك كتاب است و نه ناشر؛ براي هر گروه موضوعي يك گروه كارشناسي تعيين مي‌شود كه انتخاب كتاب را برعهده دارند.
الهياري اعلام اسامي گروه‌هاي كارشناسي را براي انتخاب كتاب‌ها در نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت به اواخر شهريور موكول كرد.
وي همچنين از وجود محدوديت‌هاي فضا و تعداد كتاب براي هر گروه سخن گفت و افزود: به دليل محدوديت فضا از هر گروه فقط 100 تا 150 كتاب مي‌توانيم به فرانكفورت ببريم.
سرپرست موقت اداره كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه كتاب‌ها را براي فروش به نمايشگاه كتاب فرانكفورت مي‌بريد يا براي نمايش و معرفي، گفت: 3 روز نخست نمايشگاه فرانكفورت براي نمايش و معرفي كتاب‌ها است و 2 روز آخر ويژه فروش است.

* هدف، معرفي كتاب‌هاي ايراني است

الهياري تصريح كرد: ما با هدف فروش، كتاب‌ها را به نمايشگاه كتاب فرانكفورت نمي‌بريم بلكه با هدف معرفي كتاب‌هاي ايراني به اين نمايشگاه مي‌بريم و اگر كتابي نظر ناشري را در آنجا براي ترجمه جلب كند با آن ناشر همكاري مي‌كنيم.
وي تاكيد كرد: تلاش مي‌كنيم آثار فاخر را كه در عرصه بين‌المللي حرفي براي گفتن دارند از طرف ايران در نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت شركت دهيم.
وي در پايان با ابراز رضايت از برنامه‌ريزي‌ها و جلسات انجام شده، اظهار داشت: در دهه آخر شهريور جزئيات بيشتري از نحوه حضور ايران در نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت ارائه مي‌شود.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com