جمعه 7 ارديبهشت 1403 11:15
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
بهترين كوتاه‌نويسان جوان تجليل شدند چاپ

بهترين كوتاه نويسان جوان در همايش شب‌هاي داستانك تجليل شدند.

به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي معرفت، اسدالله امرايي نويسنده و مترجم عرصه ادبيات داستاني در اين همايش به تشريح چگونگي شكل‌گيري، ابعاد و اهميت داستانك پرداخت.
وي كه روز پنج‌شنبه در مراسم افتتاحيه دوره‌هاي آموزش داستانك‌نويسي ويژه جوانان و نوجوانان با عنوان برنامه شب داستانك در كتابخانه شيخ هادي نجم آبادي فرهنگسراي معرفت سخن مي‌گفت با اشاره نياز مبرم زندگي شتابزده امروز به كوتاه‌نويسي افزود: يك زماني تلگراف و فاكس وجود داشت اما داستان تلگرافي يا فاكسي نبود، اما اينترنت و تلفن همراه انقلاب كرده‌اند و موجب رواج داستان‌هاي اينترنتي و داستانك‌هايي در قالب پيامك شده‌اند. هر چند نوشتنداستان و داستانك، كار دشواري است چرا كه ادبيات داستاني در هر شكي كه باشد از زندگي سخن مي‌گويد و برشي از آن است.
در اين مراسم هم چنين وفا قبادپور دبير همايش شب داستانك و مدير كتابخانه شيخ هادي نجم آبادي گفت: در دنياي تنگ حوصله و پر دغدغه كنوني با فرصت‌هاي اندك كوتاه نويسي مي‌تواند تا حدودي رسالت ادبيات را در حوزه داستان به عهده گيرد.
اين دوره آموزشي كارگاهي داستانك نويسي با عنوان «روزنه‌هاي تماشا» به ياد مرحوم مرحوم اسماعيل فصيح و در گراميداشت ياد و خاطره اين داستان نويسي و مترجم بزرگ كشورمان، به همين كتابخانه شيخ هادي نجم آبادي فرهنگسراي معرفت تفكر و با نظارت و حضور اسد‌الله امرايي و «كيوان امجديان» نويسنده منتقد و پژوهشگر حوزه كتاب و ادبيات در 14 جلسه برگزار شد و علاقه‌مندان به داستان نويسي با نگارش پي در پي از واقعي پيرامون خود و آنچه ديده و استنباط كره‌اند و در عين برخورداري از آموزش‌هاي كارگاهي اساتيد و منتقدين اين عرصه مراحل نوشتن يك داستانك حرفه‌اي را طي كردند.
در مراسم اختتاميه اين دوره پس از نقد و بررسي با حضور شماري از نويسندگان مترجمان و منتقدان حوزه ادبيات داستاني بهترين آثار انتخاب و از پديد آورندگان داستانك‌هاي برگزيده تقدير به عمل آمد.
برنامه شب داستانك با گراميداشت ياد مرحوم مهدي آذري يزدي داستان نويس معاصر در حوزه كودك و نوجوان برگزار شد و گزيده آثار انتخابي به ياد وي و مرحوم اسماعيل فصيح داستان نويس و مترجم، در يك مجموعه منتشر خواهد شد.
اسدالله امرايي كيوان امجديان، مجيد قيصري و تقي محمدي فكورزاده از جمله كساني بودند كه در اين برنامه به عنوان ناظر و داور حضور داشتند.
دوره‌هاي كارگاهي داستانك نويسي با عنوان روزنه‌هاي تماشا و همايش شب‌هاي داستانك در كتابخانه شيخ هادي نجم آبادي به نشاني: شهر زيبا - شهران - ابتداي زير كذر شهران - فرهنگسراي معرفت (تفكر) ميزبان شمار زيادي از جوانان علاقه‌مند به عرصه ادبيات داستاني به ويژه داستان كوتاه و داستانك بود.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com