پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 02:13
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
نمايش كتاب‌هاي نادر در عرصه نجوم چاپ

نخستين نسخه از دو كتاب انقلابي كه موجب گسترش عرصه علم نجوم در جهان شد، در چهارصدمين سال استفاده از تلسكوپ به وسيله گاليله، در يك موزه به معرض ديد گذاشته مي‌شوند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از سايت اين موزه، اين كتاب‌ها از كتابخانه دانشگاه لوييزويل به امانت گرفته شده‌اند تا در موزه بين‌المللي تاريخ فريزير به نمايش درآيند.

كتاب «درباره انقلابات اجرام سماوي» نوشته «كوپرنيك» ثابت مي‌كند برخلاف تصورات كاتوليك‌ها كه بر اين باور بودند زمين مركز جهان است، اين زمين است كه به دور خورشيد مي‌چرخد. اين جلد يكي از 276 نسخه‌اي است كه از چاپ نخست اين كتاب در جهان وجود دارد.

كتاب ديگري كه در اين نمايشگاه در معرض ديد قرار مي‌گيرد «گفتگو درباره دو سيستم اصلي جهان» اثر گاليله است كه مهم‌ترين اثر او محسوب مي‌شود و در آن به دفاع از نظريات ارائه شده توسط كوپرنيك مي‌پردازد.

«مادلين برنسايد» مدير اين موزه درباره اين كتاب مي‌گويد : «‌نوشتن اين كتاب بود كه موجب محكوميت گاليله از سوي كليسا شد، اما در عين حال چرخشي در ديدگاه علم نيز به وجود آورد».

او مي‌افزايد وقتي شما به اين كتاب نگاه مي‌كنيد و مي‌بينيد افرادي حتي زندگي‌شان را براي انتشار اين نظريات به خطر انداختند، آنگاه درك مي‌كنيد كه تغيير نگرش جهان چگونه صورت گرفت».

اين دو كتاب كه نشان دهنده تاريخ تصويري جهانند در سال 1493 منتشر شده‌اند و در مجموع كمتر از 400 نسخه از اين دو كتاب در جهان وجود دارد.

اين نمايشگاه كه با عنوان «پدران ستاره‌شناسي» برگزار مي‌شود، همچنين «وقايع‌نگاري نورمبرگ» را نيز ارائه مي‌كند كه نشان دهنده نگاه انجيلي به جهان است.

امكان تماشاي چنين آثاري در جهان به‌ندرت پيش مي‌آيد و اين مورد يكي از موارد ناردي است كه توسط اين موزه فراهم شده است. تماشاگران مي‌توانند از فاصله 14 سانتي متري اين آثار را نگاه كنند.

اين نمايشگاه كه از ژانويه كار خود را آغاز مي‌كند، بخشي از برنامه‌هاي سال بين‌المللي ستاره‌شناسي است كه به مناسبت چهارصدمين سالگرد استفاده از نخستين تلسكوپ به وسيله گاليله، بزرگ داشته مي‌شود.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com