شنبه 1 ارديبهشت 1403 15:09
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
قدیمی‌ترین جیمز باندها در نمایشگاه کتاب چاپ

 

نمونه هايي نادر از نخستين نسخه‌هاي چاپي رمان جيمز باند نوشته «يان فلمينگ» ديروز در نمايشگاه یک روزه كتاب« بالاتر» به نمايش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از دی سید تودی، نويسنده اين داستان‌ها در جريان جنگ جهاني دوم در سرويس اطلاعاتي كار مي‌كرد و همين تجربيات او را در نوشتن اين مجموعه كتاب كه قهرمان آن جيمز باند بود، ياري كرد.

نخستين نسخه چاپي كتاب« كازينو رويال» كه در سال 1953 منتشر شد در ميان اين كتاب‌هاي كمياب خودنمايي مي كند.یافتن نسخه‌هاي قدیمی این کتاب که در وضعیتی مناسب و بدون آسیب دیدگی باشند، اندکی سخت است زیرا این کتاب‌ها برای بار نخست به تعداد بسیار محدودی یه چاپ می‌رسند. شاید فلمینگ هرگز تصورش را هم نمی کرد که کتاب هایش تا این درجه از محبوبیت برسد که حتی یک نسخه از چاپ های نخستش که از روکش مناسبی نیز برخوردار نیست،هزاران پوند بها داشته باشد. همین نسخه چاپی اگر در وضعی مناسب‌تر و با روکش یافت می‌شد، بهای آن به 5 برابر قیمت فعلی می‌رسید.

از دیگر نسخه‌های چاپی موجود در اين نمایشگاه می‌توان به سایر رمان‌های جیمز باند چون «زندگی»، «بگذار بمیرد»، «الماس‌ها ابدی اند» اشاره کرد. کتاب‌های دهه 60 نیز در این نمایشگاه دیده می‌شود که یکی از آنها باز هم قسمتی دیگر از ماجراهای جیمز باند به نام «تو تنها دو بار زندگی می‌کنی» است.

در کنار کتاب‌های مختلف، منتخبی از نقشه‌های توپوگرافی و موارد چاپی قدیمی تاریخی نیز در این مجموعه نفیس گردآوری شده است که ردپای گذر زمان را درتاریخ، ورزش و... می‌توان مشاهده کرد.
در این نمایشگاه همچنین مجموعه‌ای از کتاب های نفیس و قدیمی هم گردآوری شده است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com