جمعه 31 فروردين 1403 06:56
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
معرفي بهترين رمان‌هاي انگليسي 60 سال گذشته چاپ

 

بهترين رمان‌هاي انگليسي كه در شصت سال گذشته به زبان انگليسي منتشر شده‌اند توسط روزنامه تايمز انتخاب و معرفي شدند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از تايمزآنلاين، به بهانه شصت سالي كه از زمان آغاز اين طرح در سال 1949 مي‌گذرد هر سال يك رمان و يك نويسنده به عنوان رمان و نويسنده برتر از سوي تايمز انتخاب و معرفي شده‌ است.
در فهرست ارائه شده توسط تايمز آن لاين آثار نويسندگان صاحب‌نام و صاحب‌سبكي چون «جورج اورول»، «جي.دي سالينجر»، « خالد حسيني»، «كي جي رولينگ»، «گابريل گارسيا ماركز»، « كازينو رويال»، « جي. ام كوئتزي» ديده مي‌شود.
رمان «1984» جورج اورول، رمان « ناطور دشت» سالينجر، رمان «تاريخ‌نگاري پرنده كوكي» به قلم هاروكي موراكامي، رمان «هري پاتر و سنگ جادو» به قلم رولينگ، رمان «خانه ارواح» اثر ايزال آلنده ، «عشق سالهاي وبا» اثر گارسيا ماركز و « «مردان ما در هاوانا» به قلم گراهام گرين نيز از ديگر رمان‌هاي مطرحي است كه در فهرست انتخابي تايمز از آنها نام برده شده است.
بسياري از آثار ارائه شده در اين فهرست برنده جوايز ادبي معتبر و يا از جمله پرفروش‌ترين آثار ادبي در زمان خود بوده‌اند و برخي از آنها نيز هنوز با استقبال علاقمندان به حوزه ادبيات مواجهه‌اند.
«سال 2001» نوشته سي كلارك، « چراغ‌هاي شمالي» ، «سالار مگس‌ها» به قلم گلدينگ، «لوليتا» شاهكار ولاديمير ناباكوف، «دكتر ژيواگو» به قلم بوريس پاسترناك» نيز از جمله ديگر رمان‌هاي برتر روزنامه تايمز است كه به مخاطبان ارائه و معرفي شده است.
روزنامه تايمز براي زنده‌ نگاه داشتن ياد جشنواره ادبي «چلتنهام» كه از سال 1949 برگزار مي‌شد تصميم گرفته است كه هر سال يك رمان را به عنوان رمان برتر انگليسي زبان‌ها به مخاطبان ادبي معرفي كند. از اين رو امسال با فرا رسيدن شصتمين سالگرد يادبود اين جشنواره شصت نويسنده و شصت رمان برتر جهان توسط اين روزنامه اعلام و معرفي شدند.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com