جمعه 31 فروردين 1403 17:55
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
موزه «تنيسون» شاعر انگليسي افتتاح شد چاپ

 همزمان با جشن تولد دويست‌سالگي «لرد آلفرد تنيسون»، خانه اين شاعر انگليسي در جزيره «وايت» بعد از چهل‌سال بازسازي و افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از گاردين، اين شاعر كه يكي از چهره‌هاي مشهور در حوزه ادبيات و شعر انگليس به شمار مي‌رود آثار متعدد و ماندگاري مانند «قصيده پادشاه» دارد كه توسط ميليون‌ها نفر از دوستداران او خريداري و مطالعه شده است.
همزمان با سالروز تولد اين شاعر، منزل شخصي او كه در جزيره «وايت» قرار دارد بعد از چهل سال با كاربري موزه تنيسون در اين جزيره افتتاح شد.
پيش از اين در اواخر قرن بيستم ميلادي منزل «تنيسون» توسط سرمايه‌داراني در انگليس خريداري شده بود و به عنوان هتل سالها مورد استفاده قرار مي‌گرفت.
پس از آن مدت‌ها به عنوان محل فيلمبرداري بسياري از فيلم‌سازان مورد توجه قرار مي‌گرفت تا بالاخره اين خانه سه سال پيش اين خانه توسط «مارتين بيسلي» خريداري شد.
«مارتين بيسلي» كه يكي از كارشناسان آثار نقاشي در عهد ويكتوريا است اين خانه را در يك مزايده كه با همراهي همكارش «ربكا فيتزجراد» شركت كرده‌بود، خريداري كرد.
او به هنگام خريد اين منزل اعلام كرده بود كه قصد دارد منزل شخصي « تنيسون» را به صورت موزه در آورد.
« تنيسون» شاعر صاحب نام انگليسي در مدت زماني كه به عنوان ملك‌الشعراي انگليس مطرح بود خدمات قابل توجه‌ايي به حوزه شعر و دوستداران آن ارائه كرد و فعاليت‌هاي متنوعي را در اين زمينه انجام داد.
او در دوره «ويكتوريا» سرآمد شاعران جهان در انگليس بود و در سال 1884 نيز به عنوان يكي از سناتورهاي انگلستان به فعاليت‌هاي سياسي پرداخت.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com