پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 13:37
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
«شور ایتالیایی» برنده جایزه ادبی شد چاپ

« گرد پتر آیگنر » نویسنده 66 ساله آلمانی به خاطر نگارش رمان 384 صفحه‌ای «شور ایتالیایی» موفق به کسب جایزه ادبی «کرانیچ اشتاینر» شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان «گرد پتر آيگنر» نويسنده رمان «شور ایتالیایی» که نظر هیات داوران این جایزه را به خود جلب کرده جایزه ادبی «كرانيچ اشتاينر» را كه 20 هزار یورو ارزش دارد، روز 28 نوامبر در شهر «دارمشتاد» دريافت می‌كند.
 
این جایزه ادبي كه به نام یکی از بخش‌های شهر دارمشتاد نامگذاری شده از سال 1983 اهدا مي‌شود و تاکنون به نویسندگانی چون مارتین موزه باخ، بریجیت واندربک، هرتا مولر و گرهارد فالکنر اهدا شده است.

رمان «شور ایتالیایی» كه در سال 2008 منتشر شده داستان رویارویی دو پسر همکلاسی را در سن پیری به شکلی زیرکانه و اسرارآمیز شرح می‌دهد. در پس پرده زندگی این دو همشاگردی و در مرور خاطرات آن‌ها ، پروژه‌ها، تصاویر ذهنی، گرفتاری‌ها ، طرد شدگی‌ها و وابستگی به هم  آشکار می‌شود.

«آیگنر» در حقیقت در این رمان خود ،رمان‌های دیگرش چون «گولی» ، «براندیگ» و «در بحبوحه شکستن» را ادامه می‌دهد.

روز 28 نوامبر و همزمان با اهداي اين جايزه، سه نویسنده ديگر نيز برای کسب يك جایزه 5 هزار یورویی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. «یودیت شالانسکی»، «کلمنس جی زتس» و « آندرآس اشتیشمان» سه نویسنده‌ای هستند که به ترتیب رمان‌های «آبی برای تو وجود ندارد»، «فرکانس‌ها» و «جکی در ميان نقره‌ها‌» را در برابر هیات داوران روخواني می‌کنند و داوران در همان روز یکی از این سه نویسنده را به عنوان برنده این جایزه 5 هزا یورویی معرفی خواهند کرد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com