پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 17:58
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
ارتقاي ايران به رتبه 47 جهان در زمينه فعاليت‌هاي كتابخانه‌اي چاپ

 

دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور از ارتقاي ايران در زمينه فعاليت‌هاي كتابخانه‌اي به رتبه 47 در ميان كشورهاي جهان خبر داد

 و گفت: اين رتبه بعد از پشت سر گذاشتن كشور تركيه به دست آمده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، منصور واعظي ظهر امروز در نخستين جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي استان در سال جاري با اشاره به اينكه يكي از اقدامات بسيار مناسب نهاد كتابخانه‌هاي كشور بررسي سند چشم‌انداز توسعه كتاب و كتابخواني در كشور است، اظهار داشت: براي رسيدن به اين هدف چهار شاخص مهم در اين زمينه مورد توجه قرار گرفته است.
وي يكي از شاخص‌هاي رسيدن به اهداف مورد نظر امور كتابخانه‌هاي كشور را توسعه فضاهاي كتابخانه‌اي اعلام كرد و افزود: نهاد كتابخانه‌هاي كشور اين موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار داده است.
دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور شاخص‌هاي اساسي ديگر در اهداف مورد نظر چشم‌انداز توسعه كتابخانه را منابع كتابخانه‌اي عنوان كرد و بيان داشت: ميزان مطالعه و تعداد اعضاي كتابخانه‌ها نيز از شاخص‌هاي ديگر براي رسيدن به اهداف چشم‌انداز است.
واعظي با بيان اينكه از هم اكنون شاخص‌هاي در پيش رو در دستور كار كتابخانه‌هاي كشور قرار گرفته است، اذعان داشت: در اين زمينه سرانه فضاي كتابخانه‌اي تا پايان امسال به 2 متر افزايش مي‌يابد.
وي با اشاره به اينكه فضاي سرانه كتابخانه‌اي تا پايان سند چشم‌انداز به 8 متر افزايش مي‌يابد، ادامه داد: برنامه و چشم‌انداز توسعه امور كتابخانه‌هاي كشور از قبل مطالعه و در مورد آن كار كارشناسي انجام گرفته است.
دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور با بيان اينكه نهاد كتابخانه‌هاي كشور تنها دستگاهي است كه برنامه‌ها و سياستگذاري‌هاي خود را در اين بخش اعلام كرده است، گفت: در سند 1404 هدف‌گذاري نهايي ما اين است كه جزو كشور‌هاي برتر دنيا از لحاظ سرانه كتاب و كتابخواني باشيم.
واعظي وضعيت امور كتابخانه‌هاي كشور را در مقايسه با كشورهاي ديگر را ياد آور شد و تصريح كرد: در سال 86 امور كتابخانه‌هاي كشور رتبه 48 دنيار را به خود اختصاص داده بود كه سال گذشته با فعاليت‌هاي چشمگير امور كتابخانه‌هاي كشور بعد از پشت سر گذاشتن كشور تركيه رتبه 47 را كسب كرده‌ايم.
وي خاطرنشان كرد: امور كتابخانه‌هاي كشور برنامه‌هاي مختلفي را امسال براي گسترش فرهنگ كتاب و كتابخواني در كشور در نظر گرفته است.
در ادامه مديركل كتابخانه‌هاي استان زنجان گزارشي از وضعيت كتابخانه‌هاي استان ارائه كرد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com