شنبه 8 ارديبهشت 1403 01:36
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
آغاز انتشار مجموعه آثار 40 پيشكسوت ادبيات ايران چاپ

پس از پايان انتشار صد داستان و صد شعر از سوي انتشارات تكا، طرح پيشكسوتان ادبيات آغاز شد كه قرار است در اين طرح 40 اثر از پيشكسوتان منتشر شود.

كامران پارسي‌نژاد نويسنده و مجري طرح انتشار "صد كتاب داستاني " به خبرنگار فارس، گفت: طرح انتشار صد كتاب داستاني و صد كتاب شعر كه با همكاري وزارت ارشاد و از سوي انتشارات تكا (توسعه كتاب ايران) منتشر مي‌شد، به پايان رسيد.
وي افزود: طرح پيشكسوتان ادبيات را آغاز كرديم كه در آن داستان‌ها، شعرها، ترجمه‌ها، مقالات و پژوهش‌هاي 40 نفر از پيشكسوتان ادبيات منتشر مي‌شود.
به گفته پارسي‌نژاد آثار هر كدام از اين 40 پيشكسوت در 2 هزار صفحه و در 3 يا 4 جلد منتشر مي‌شود كه علاوه بر چاپ آثار، معرف آن‌ها هم هست.
پارسي‌نژاد از توافق و انتشار آثار پيشكسوتاني چون علي موسوي گرمارودي، ابراهيم حسن‌بيگي، اميرحسين فردي، محمود شاهرخي، داريوش عابديني، راضيه تجار، مهرداد اوستا، محمدرضا سرشار، حسين فتاحي، ميثاق امير فجر، نصرالله مرداني، مشفق كاشاني و يعقوب آژند خبر داد.
وي همچنين از مخالفت خانواده سيدحسن حسيني، قيصر امين‌پور، نادر ابراهيمي و سلمان هراتي براي ارائه آثار و انتشار آن‌ها در اين مجموعه سخن گفت.
پارسي‌نژاد درباره تفاوت‌هاي طرح انتشار صد كتاب داستاني و صد كتاب شعر با طرح انتشار آثار 40 نفر از پيشكسوتان ادبيات گفت: در طرح صد كتاب گزيده آثار نويسندگان و شاعران چاپ شد كه بيش از 200 صفحه نبود، اما در اين طرح آثار ماندگار از پيشكسوتان انتخاب شده كه با توجه به حجم آن جنبه معرفي هم دارد.
وي با تأكيد بر اينكه هيچ اثري از نويسندگان و شاعراني كه در دو طرح حضور داشتند، به صورت مشابه و تكراري نيست و تصريح كرد: يكي از شروط انتشار آثار 40 پيشكسوت اين بوده كه قبلا انتشارات تكا آن ‌را منتشر نكرده باشد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com