سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 21:19
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
مادر ادبیات علمی تخیلی کانادا درگذشت چاپ

«فلیپ گوتلیب» نویسنده و شاعر کانادایی که به مادر داستان‌های علمی‌-تخیلی کانادا شهرت دارد، در سن 83 سالگی چشم از جهان فرو بست.

به گزارش فارس، این نویسنده در حالیکه از ضعف عمومی در بیمارستان «سینای» در تورنتو بستری بود به علت کهولت سن با دنیای نویسندگی خداحافظی کرد.

«فلیپ گوتلیب» که تا امروز بالغ بر 20 عنوان کتاب و مجموعه شعر در کارنامه ادبی‌اش دارد تا به امروز جوایز دولتی انجمن ادب کانادا و جایزه بهترین رمان علمی‌تخیلی کانادا را در سال های 1970 و 1982 از آن خود کرده است.

این نویسنده که از آو به عنوان مادر داستان‌های علمی- تخیلی کانادا یاد می‌شود رمان‌ها و مجموعه داستان‌های مختلفی را با درون‌مایه ترس و وحشت به رشته تحریر در آورده است.

آثار این بانوی ادیب به ویژه در سال‌های پایانی زندگی‌اش از جمله پرفروش‌ترین آثار منتشر شده در ژانر وحشت و علمی‌- تخیلی توسط ناشران کانادایی بوده است.

مجموعه اشعار «گوتلیب» نیز از جمله آثار پرمخاطب بازار ادبی کانادا است که توجه مخاطبان و منتقدان ادبی را به خود جلب کرده است. او در اشعارش با تمرکز بر ارزش‌های اخلاقی سوال‌های بسیاری را برای خواننده مطرح می‌کند و ذهن او را به چالش می‌کشد.

«چرا غمیگین هستم؟»، «پسر صبح و دیگر داستان‌ها»، «امپراطوی گربه‌ها»، «میمون آبی»، «ستاره خشم»، «سنگ تولد»، «عشق و فلز سرخ» از جمله آثار منتشر شده از این نویسنده در حوزه داستان کوتاه و رمان است.

از «فلیب گوتلیب» مجموعه اشعاری چون «شغل‌ها»، «قرمزی سیاهی خون بر کاغذ سفید» و «میان زودیاک» نیز در فاصله زمانی سال‌های 1964 تا 1978 منتشر شده است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com