شنبه 1 ارديبهشت 1403 09:48
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
تدوين يادنامه براي شاعراني كه پس از انقلاب درگذشتند چاپ

 

محمود اكرامي‌فر از مراحل پاياني تدوين يادنامه‌هايي خبر داد كه براي 32 تن از شاعراني كه پس از انقلاب درگذشته‌اند، نوشته شده است.

مهدي اخوان ثالث، قيصر امين‌پور، عمران صلاحي، سيدحسن حسيني، نصرالله مرداني، مهرداد اوستا، منوچهر آتشي و طاهره صفارزاده، از جمله اين شعرا هستند.
محمود اكرامي‌فر شاعر انقلاب و دفاع مقدس با اعلام اين خبر به خبرنگار فارس گفت: در راستاي تجليل از شاعراني كه پس از انقلاب اسلامي در گذشته‌اند، در جلسه شوراي سياست‌گذاري شعر مقاومت در معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بنا شد براي 30 تن از شاعران برجسته پس از انقلاب ياد‌نامه‌اي منتشر شود كه با توجه به درگذشت دو تن از شاعران در زمان بررسي اين طرح از جمله زنده ياد طاهره صفارزاده، تعداد اين يادنامه‌ها به 32 عدد افزايش يافت.
وي افزود: بعد از تصويب اين طرح در اين شورا با پژوهشگراني كه مايل به همكاري در اين زمينه بودند قراردادهايي بسته شد. در حال حاضر نيز كار تدوين تعدادي از اين يادنامه‌ها به پايان رسيده و تدوين بقيه نيز در مراحل پاياني است.
اكرامي‌فر در ادامه يادآور شد: ناظر علمي اين طرح آقاي جواد محقق است كه ايشان موظف است ضمن بررسي اين يادنامه‌ها نظر نهايي خود را اعلام كند تا در صورت نياز به اصلاح و يا اعمال پيشنهادها، موارد اصلاحي صورت بگيرد و پس از آن منتشر شود.
به گفته دبير اين طرح، مهدي اخوان ثالث، قيصر امين‌پور، عمران صلاحي، سيدحسن حسيني، نصرالله مرداني، محمدعلي مرداني، حجت‌الاسلام محمد حسين بهجتي شفق، مهرداد اوستا، منوچهر آتشي، احمد زارعي، طاهره صفارزاده و ذبيح‌الله صاحب‌كار از جمله 32 تن شاعري هستند كه يادنامه آنها در دست تدوين است.
وي در ادامه درباره اعضاي اين طرح گفت: مصطفي محدثي خراساني، سيدضياءالدين شفيعي، حسين اسرافيلي، مرتضي اميري اسفندقه، هادي منوري، زهرا محدثي خراساني، پرويز بيگي حبيب‌آبادي، آرش شفاعي و جواد محقق از جمله محققاني هستند كه در تدوين اين يادنامه‌ها با ما همكاري دارند.
اكرامي‌فر با اشاره به محورهاي مشترك در تدوين اين ياد‌نامه‌ها گفت: براي تدوين اين يادنامه‌ها 15 موضوع مشخص شده است كه اين موضوعات براي ايجاد هماهنگي و همساني در نظر گرفته شده است. برخي از آنها عبارتند از: «زندگي‌نامه شاعر»، «نقد آثار اين شاعران توسط سه تن از استادان صاحب نام»، «مصاحبه با معاصران و دوستان شاعر»، «شاعر در خاطره‌ ديگران»، «شاعر در آثار ديگران»، «مقالات تحليلي درباره اثرگذاري اين شاعران در جريان شعري كشور» و «شاعر و شعرش در رسانه‌هاي مختلف».
به گفته نويسنده كتاب «ما با سليقه مردم پير مي شويم» استفاده از دست‌نوشته‌ها و يادداشت‌هاي شاعر، گفت‌وگو با خانواده شاعر، شاعر و شعرش از زبان مديران فرهنگي و مخاطبان، كتاب‌نامه شاعر و عكس شاعر از جمله ديگر محورهاي پيشي بيني شده در تدوين اين يادنامه‌ها است.
وي در پايان تأكيد كرد: اين يادنامه‌ها به زودي هر كدام در حجمي حدود 200 صفحه از سوي انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتشر خواهند شد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com