سه شنبه 28 فروردين 1403 15:58
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
كيف الكترونيكي جاي كتاب‌هاي آموزشي را مي‌گيرد چاپ

معاون وزير و رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش از تصويب سند توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات آموزشي خبر داد و گفت: تا دو سال آينده كيف الكترونيكي جايگزين مجلات و كتاب‌هاي آموزشي در مدارس مي‌شود.

 به گزارش خبرگزاري فارس از تنكابن، حجت الاسلام موحي‌الدين محمديان ظهر امروز در نهمين دوره نشست نمايندگان مجلات رشد كه با حضور معاونان آموزشي و كارشناسان مسئول گروه‌هاي آموزشي سراسر كشور به مدت دو روز از امروز در مجتمع فرهنگي آموزشي رشد تنكابن آغاز شد، افزود: امسال بيش از 40 هزار مدرسه به شبكه سراسري اينترنت و آزمايشگاه‌هاي مدارس سطح كشور به سيستم اتصال مدارس متصل مي‌شوند.
 وي افزود: نگاه ما به آموزش و پرورش بايد به سوي تحول فرهنگي و تربيتي باشد، چون منجر به سه هدف فرهنگ سازي، نظام سازي و دولت‌سازي مي‌شود.
 محمديان خاطرنشان كرد: در حال حاضر هزار عنوان كتاب درسي تدريس مي‌شود كه 450 عنوان مربوط به حوزه تحصيلي ابتدايي، راهنمايي و نظري و نزديك به 530 عنوان هم در حوزه فني و حرفه‌اي و كارو دانش است.
 معاون وزير آموزش و پرورش همچنين از واگذاري تاليف كتاب‌هاي درسي حرفه‌و فن و عربي سال اول راهنمايي به استان‌هاي فارس، مازندران و كرمان به صورت آزمايشي خبر داد و تصريح كرد: كتاب جغرافيا در آينده نزديك به صورت كامل به كتاب استان‌شناسي تبديل و تاليف مي‌شود.
 وي بيان داشت: در سال تحصيلي جديد 30 عنوان كتاب جديد در حوزه كار و دانش چاپ مي‌شود كه تيراژ آنها به 148 ميليون جلد خواهد رسيد كه بين 14 ميليون دانش‌آموز از ابتداي شهريور و در استان تهران از 15 شهريور بين دانش آموزان توزيع مي‌شود.
 در ادامه مدير كل دفتر انتشارات كمك آموزشي وزارت آموزش و پرورش هم در سخناني هدف از برگزاري اين نشست را بررسي و تبيين برنامه‌ريزي مجلات رشد، ارائه ايده‌ها و تجارب استان‌ها اعلام كرد و افزود: حدود 33 ميليون جلد انواع مجلات رشد سالانه در سطح كشور توزيع مي‌شود.
 محمد ناصري خاطرنشان كرد: در سال تحصيلي جديد چاپ كتاب‌نامه كه به چهار دسته كتاب‌نامه‌هاي دوره‌هاي آموزش ابتدايي، راهنمايي، نظري و متوسطه فني و حرفه اي و كار و دانش تقسيم مي‌شوند صورت مي‌‌گيرد.
 وي از جمله برنامه‌هاي مهم اين دفتر را سامان بخشي مجلات و كتاب‌نامه‌ها و چگونگي فعال سازي مخاطبان اعلام كرد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com