شنبه 1 ارديبهشت 1403 16:17
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
نويسنده فرانسوي جايزه جنايي‌نويسان سوئد را به خانه برد چاپ

«فرد وارگا» نويسنده فرانسوي كه در ميان نويسندگان جنايي‌نويس اروپاي شمالي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است، جايزه انجمن جنايي‌نويسان (CWA) را از آن خود كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از گاردين، فرد وارگا در اين رقابت بر نويسندگان شناخته شده كشورهاي اسكانديناوي پيروز شد و جايزه بين‌المللي «دگر» را كه از سوي انجمن جنايي‌نويسان اهدا مي‌شود، از آن خود كرد.
 
فرد وارگا كه در چهار سال گذشته 3 جايزه از اين دست را از آن خود كرده است، اين جايزه هزار پوندي را براي نخستين بار براي داستان «مرد دايره گچي» از مجموعه رمان‌هاي آدامزبرگ به خود اختصاص داد.

در اين رقابت نويسندگاني از سوئد ، نروژ و ايسلند با رمان‌هاي جنايي‌شان حضور داشتند كه رمان پرفروش «استيگ لارسن» با عنوان «دختري كه با آتش بازي كرد» نيز از جمله آنها بود.

فرد وارگا نويسنده آثار پرفروش فرانسه و نيز باستان‌شناس دوره قرون وسطي است. مترجم اثر او «شان رينولدز» نيز 500 پوند بخش ترجمه را از آن خود كرد.
 
اين داستان كه بار نخست در فرانسه منتشر شد داستان يك كارآگاه پليس به نام «ژان باپتيست آدامزبرگ» را باز مي‌گويد كه پس از مشاهده شدن دايره‌هايي با گچ آبي بر پياده‌روهاي پاريس كه درون آن‌ها سر بريده يك عروسك قرار دارد، وارد عمل مي‌شود. بتدريج به جاي سر عروسك جنازه‌هاي انساني در اين دايره‌هاي گچي جاي مي‌گيرد و پليس را وارد مراحل ديگري از بررسي‌هايش مي‌كند.

در مراسم ديشب براي اهداي جوايز «دگر» ، «كالين كوتريل» نيز جايزه 1500 پوندي اين جايزه را براي مجموعه آثارش دريافت كرد.

جايزه اثر اول «دگر» هم به ارزش 500 پوند به نويسنده كانادايي «كاترين اوكيف» با اثر «پاتولوژيست» اهدا شد. جايزه 1500 پوندي بهترين داستان كوتاه هم به «شان چركوور» براي «يك پرس بد شانسي» تعلق گرفت.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com