جمعه 7 ارديبهشت 1403 07:40
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
ملك‌الشعراي آمريكا درگذشت چاپ

 

«جيمز بيكر هال» نويسنده، شاعر و عكاس كه به ملك‌الشعراي آمريكا شهرت داشت، به علت كهولت سن در منزل شخصي‌اش و در سن 74 سالگي چشم از جهان فرو بست.

به گزارش خبرگزاري فارس، اين شاعر كه در سال‌هاي 2001 تا 2003 به عنوان بهترين شاعر و ملك‌الشعراي آمريكا مطرح بوده است مجموعه آثار متنوعي را در طول 5 دهه فعاليت فرهنگي‌اش به جامعه ادبي جهان ارائه كرده است.
«جيمز هال» در طول اين سال‌ها آثار زيادي را در قالب مجموعه شعر، مجموعه مقالات، داستان، گلچين‌هاي ادبي و مجموعه آثاري در حوزه عكس منتشر كرده است.
از اين نويسنده و شاعر تا امروز بالغ بر 30 اثر منتشر شده است كه بسياري از آنها شايسته دريافت جوايز ادبي و فرهنگي در سطوح بين‌المللي بوده است.
جوايز ادبي و فرهنگي معتبري چون جايزه ادبي «او. هنري»، جايزه عكاسي «بوستون»، جايزه جشنواره «ملي فيلم سانفرانسيسكو»، جايزه و بورسيه تحصيلي «اسميت» از جمله جوايزي است كه در كارنامه هنري «جميز بيكر هال» به چشم مي‌خورد.
از ميان كتاب‌هايي كه توسط اين نويسنده منتشر شده است مي‌توان به «موزيك براي پيانوي شكسته»، «نامش چه بود»، «لذت»، «مادران در آنسوي جهان» اشاره كرد.
مجموعه مقالات «چهار بار به سمت جنوب»، «كفش‌هايم»، «درباره مروين»، «آخرين اتحاد برادرانه» نيز از جمله آثاري است كه از اين نويسنده در فاصله زماني 1972 تا 2002 منتشر شده است.
«50 شاعر معاصر آمريكا»، «زمين مادري، شرح حالي بر نويسندگان آمريكا»، «مجموعه داستان‌هاي كوتاه استانفورت»، «داستان‌هاي ستاره دار» نيز عناوين برخي از گلچين‌هاي ادبي است كه از اين نويسنده آمريكايي تا پيش از مرگش تهيه و منتشر شده است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com