سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 10:55
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
نخستین مجموعه شعر همایون عطایی چاپ

برگزیده استانی شعر فجر

پس از ۲۳ سال سرودن شعر برگزیده استانی شعر فجر نخستین مجموعه شعرش را منتشر می‌کند
همایون عطایی، شاعر و برگزیده استانی دومین جشنواره شعر فجر که از ۲۳ سال پیش به سرودن شعر روی آورده، سرانجام تصمیم گرفته حدود ۵۰ قطعه از اشعارش را در مجموعه‌ای با عنوان «برگه سفیدامضا» منتشر کند اما هنوز ناشری برای آن برنگزیده است.\
عطایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این مجموعه شعر گفت: اشعار این مجموعه در قالب‌های غزل، مثنوی، چارپاره و چند قطعه شعر نو هستند.

وی با تاکید بر فضای اشعارش که اجتماعی و عاطفی است اشاره کرد: اشعار این مجموعه سروده‌های ۵ سال گذشته را شامل می‌شوند که به بیان یکسری دردهای اجتماعی می‌پردازند؛ بدون آن‌که مخاطب را ناامید کنند. در این مجموعه به مخاطب این شعرها نوعی امیدواری نیز القاء می‌شود.

این شاعر از انتشار مجموعه‌ شعرش تا پایان پاییز خبر داد و در توضیح علت این امر گفت: همیشه در انتشار اشعارم وسواس خاصی داشته‌ام؛ چراکه معتقدم شعری که منتشر شود از دست می‌رود. به همین دلیل تاکنون هیچ مجموعه شعری منتشر نکرده‌ام. نمی‌خواهم در آینده احساس پشیمانی از انتشار آن‌ها داشته باشم. بنابراین به دقت در حال بررسی سروده‌ها و رفع ابهامات و اشکالات آن‌ها هستم.

وی در پایان به توضیح زبان شعری‌اش پرداخت و اظهار داشت: در رسیدن به زبان شعری که خاص شعر من باشد سعی کردم با حفظ ریشه‌های قبلی به زبان امروز شعر بگویم. این امر با تاثیرپذیری از شاعرانی چون حافظ، سعدی و مولانا و همچنین آشنایی من با شاعران جوان‌تری که به زبان امروز شعر می‌گویند و من سبک شعری آن‌ها را می‌پسندم صورت گرفته است. از جمله این شاعران جوان می‌توان سعید میرزایی و مهدی فرجی را نام برد.

www.ibna.ir


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

شعر، نقد، گفتگو، گزارش
یادگاری

امید قبادی


ادامه مطلب...
بی کسی

امید قبادی


ادامه مطلب...
شبهاي بي ستاره

نسرین سعیدی


ادامه مطلب...
از دنیای کتاب های شعر
نخستین مجموعه شعر همایون عطایی

برگزیده استانی شعر فجر


ادامه مطلب...
شعر بخوانیم، اسراف نكنيم!

سروده‌هایی درباره اصلاح الگوی مصرف


ادامه مطلب...
«آدمك»

مجموعه شعر «آدمك» گزينه اشعار شهريار جعفري‌منصور


ادامه مطلب...
«گزینه اشعار قیصر امین پور» درچین

به زبان چینی و با ترجمه موهونگ یان


ادامه مطلب...

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com