شنبه 8 ارديبهشت 1403 00:02
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
«جين اير»؛ داستانی ديگر از عاشقانه‌های كلاسيك چاپ

اثري از شارلوت برونته با ترجمه نوشين ابراهيمي

داستاني از يك كودك پرورشگاهي در كتاب «جين اير؛ عاشقانه‌هاي كلاسيك» اثري از شارلوت برونته با ترجمه نوشين ابراهيمي از سوي نشر افق منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز پخش كتاب‌هاي پكتا، «جين اير» توسط برونته در سال ۱۸۴۷ به چاپ رسيد و از همان زمان به عنوان يكي از معروف‌ترين و محبوب‌ترين كتاب‌هاي انگليسي زبان شناخته شد.

با اين كه شارلوت برونته، نويسنده‌ اين كتاب،‌ شايسته‌ چنين شهرتي بود، اما «جين اير» را با نام مستعار و مردانه «كارربل» به چاپ رساند. چرا كه آن روزها با وجود زنان رمان‌نويسي مثل جين آستن، نويسندگان زن چندان مورد قبول عموم نبودند و شارلوت برونته با تظاهر به مردبودن، اين فرصت را به كتابش داد تا از توجهات بيش‌تري برخوردار شود.

رمان جين اير نيز مانند بسياري از رمان‌هاي شارلوت، شامل موقعيت‌هایی است كه ريشه در زندگي او دارد. در اين اثر، «لووود»،‌ مدرسه‌ خيريه‌ سخت‌گير و خشني كه جين در آن حضور دارد،‌ بر اساس تجربيات شارلوت در كاون‌بريج توصيف شده است و به نظر مي‌رسد در شخصيت‌پردازي دوست جين، هلن برنز نيز از شخصيت يكي از خواهران بزرگ‌ترش الهام گرفته است.

شارلوت در نوزده سالگي، در مدرسه‌ روهد مشغول به كار شد و بعد از آن هم به عنوان معلم سرخانه، به تدريس پرداخت،‌ تجربياتي كه در «جين اير» بازآفريني شدند. شارلوت هم مثل «جين» ـ شخصيتي كه در داستانش خلق مي‌كند ـ  از ظاهرش راضي نبود و حس مي‌كرد بسيار لاغرتر، ريزه نقش‌تر و زشت‌تر از آن است كه بتواند همسري براي خود بيايد. هنگامي كه بالاخره با تمام وجود عاشق شد، معشوقش مرد متاهلي بود و احساساتش بدون پاسخ ماندند.

چاپ نخست كتاب «جين اير؛ عاشقانه‌هاي كلاسيك» از سوي مركز پخش كتاب‌ پكتا در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه،‌ ۲۵۶ صفحه، قطع جيبي و بهای ۴۸ هزار ريال روانه بازار نشر شده است.

www.ibna.ir


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

داستان، نقد، گفتگو، گزارش
متن ادبی

مهدی محمدزاده


ادامه مطلب...
چهلم استاد

سیما غفوری


ادامه مطلب...
سیمرغ

مهدی قرقچیان


ادامه مطلب...
خاکستریِ کبود...

بهناز امانی


ادامه مطلب...
از دنیای کتاب های داستانی
رمان نوجوان شاه‌آبادی

 

رمان «لالايي براي دختر مرده» اثر حميدرضا شاه‌آبادي


ادامه مطلب...
«جين اير»؛ داستانی ديگر از عاشقانه‌های كلاسيك

اثري از شارلوت برونته با ترجمه نوشين ابراهيمي


ادامه مطلب...
من يك اسب هستم

 

داستاني به قلم رستم وحيدي براي كودكان گروه سني «الف» و «ب»


ادامه مطلب...
داستان‌هاي ناگوار براي بچه‌ها

رمان شش جلدي «داستان‌هاي ناگوار» نوشته‌ي «لموني اسنيكت»


ادامه مطلب...

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com